Banner-ul este o imagine amplasată pe o pagină Web, ce conţine o legătură, legătura din banner duce către site-ul companiei ce îşi face reclamă prin intermediul acelui banner, aşa că, atunci când cineva face click pe banner, este trimis spre site-ul respectiv.
Banner-ul poate fi amplasat oriunde pe o pagină Web şi poate varia ca formă şi dimensiune.
Reclama prin intermediul banner-ului a fost introdusă pentru prima oară în octombrie 1994, pe paginile unei reviste ce este publicată pe Web, revista Hot Wired, varianta on-line a revistei tradiţionale Wired. De atunci, banner-ele s-au răspândit peste tot pe Web. Majoritatea banilor cheltuiţi pentru publicitate pe Internet, sunt cheltuiţi pe bannere
Singurul motiv pentru care banner-ele sunt atât de populare în publicitatea pe Web, este pentru că, creatorii de publicitate cred că le înţeleg, ele arată ca şi reclamele din reviste, datorită acestei similarităţi superficiale, se pare că şi utilizatorii le acceptă în context. Studiile au arătat că doar o mică parte a utilizatorilor sunt deranjaţi de bannere, pe când alţii chiar sunt atenţi la acestea pentru a nu rata ocaziile de a cumpăra produse la preţuri mici.
Banner-ele reprezintă cea mai „pură” aplicare a publicităţii tradiţionale pe Web. Ca şi în cazul reclamelor tradiţionale, banner-ele trebuie să fie suficient de persuasive, într-un spaţiu mic; spre deosebire de reclamele tipărite, banner-ele au un efect care este direct şi precis măsurabil: numărul utilizatorilor care apasă pe banner poate fi măsurat. Şi mai mult, acest număr poate fi înregistrat de cel care cumpără bannerul, şi nu de cel care îl publică. Există companii specializate ca thecounter.com şi counter.com care pot genera rapoarte de trafic, cu privire la numărul de utilizatori ce au folosit bannerul şi multe alte detalii tehnice.