Logo-ul reprezinta ansamblul format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv (un nume de firma, o denumire de produs, un cuvant, un sir de initiale, etc.) si un insemn grafic (ce are rolul de a simboliza o idee, o valoare interna, un concept promovat de organizatia pe care o reprezinta, etc.). Totusi, logo-ul poate fi alcatuit si numai dintr-un simbol grafic sau numai dintr-un set de caractere, luate separat. In limbajul uzual logo-ul mai poarta si denumirea de sigla sau emblema unei organizatii.
Logo-ul este folosit la identificarea rapida si usoara a unei afaceri, a unui produs, a unei manifestari culturale, a unei organizatii non-profit etc. Pentru a preveni utilizarea neautorizata, este recomandat ca logo-ul sa fie marca inregistrata a organizatiei de care apartine. Logo-ul, ca insemn distinctiv al unei entitati, folosit pentru diferentiere in fata potentialilor consumatori, este un element de portofoliu deloc de neglijat de catre nicio entitate. Iar tendinta de a copia este si va fi mereu prezenta oriunde in lume.