SERP (search engine results page), in traducere: pagina de rezultate a motorului de cautare – este aspectul de care trebuie tinut cont cel mai mult, pentru succesul online.
Descrierea preluata si afisata de motorul de cautare este de obicei luata din tag-urile folosite la site (meta name description). In lipsa lor, Google de exemplu ia adesea descrierea folosita in directorul http://www.dmoz.org, daca acesta este inscris in director, desigur.
SERPS, pe scurt, este lista cu pagini web care contin cuvintele cautate de utilizator.
Conteaza mult 3 componente:
cuvintele cautate de catre utilizatorul respectiv.
listele proprii ale lui Google (spre exemplu), in functie de algoritmii sai, de pagerank etc.
listele platite (acel sponsorized galbui vazut uneori) – acestea sunt reclame care apar la anumite cuvinte cheie. dar si aici exista o ierarhizare care se raporteaza la continutul site-ului. In plus plata se face pentru anumite cuvinte cheie(keywords) pe care trebuie sa le alegiti cu grija, pentru a se afla printre cele cautate frecvent.
Acest SERP este important pentru orice webmaster deoarece se spune ca 70% dintre utilizatorii de internet intra doar pe rezultatele cautarii obtinute pe prima pagina afisata de motoarele de cautare, fiind prea comozi pentru a cauta mai mult sau pur si simplu pentru ca au gasit ceea ce cautau.