Page-rank este un algoritm de analiza a link-urilor care atribuie o importanta numerica fiecarui element care face parte dintr-un set de documente interconectate (hyperlinked) cum este World Wide Web. Mai pe intelesul tuturor acest algoritm pe baza caruia functioneaza page-rank-ul da o nota fiecarei pagini web de pe internet. Numele page-rank este o marca inregistrata a Google.
Page-rank indica valoarea calitativa a unei pagini web bazandu-se pe vasta structura de link-uri a web-ului. In esenta, Google interpreteaza un link de pe o pagina oarecare spre o alta ca un vot pentru cea de-a doua. Insa Google este atent nu numai la cantitatea voturilor, sau link-urilor pe care o pagina le primeste, el analizeaza si pagina de pe care este trimis votul. Voturile care vin de pe pagini importante conteaza mai mult si astfel ajuta la formarea de alte pagini importante.
Un link catre o pagina este interpretat ca un vot de suport. Page-rank unei pagini este definit in functie de page-rank-ul paginilor care o voteaza, care au link catre prima. O pagina care este votata de pe pagini cu page-rank mare primeste la randu-i un page-rank mare. Daca nu exista link-uri catre o pagina atunci acea pagina nu beneficeaza de suport.
Google defineste o importanta numerica de la 0 la 10 oricarei pagini de pe internet; acest page-rank denota importanta unui site pentru Google.
Conceptul de page-rank s-a dovedit a fi vulnerabil manipularii, s-au facut eforturi uriase pentru gasirea site-urilor care au obtinut un page-rank mare folosind mijloace neortodoxe si chiar ilegale si pentru gasirea de mijloace de ignorare a lor in rezultatele Google (SERPS).