Publicitate prin google Adwords sau PPC (Pay-Per-Click ; Cost-Per-Click)

Adwords pay per click, cunoscuta si ca PPC, este o modalitatea de postare de anunturi pe Google si nu numai. Atunci cand doresti sa-ti faci publicitate pentru produsele sau serviciile de care te ocupi, ai optiunea de a merge pe site-uri ca Google Adwords si sa postezi link-uri sponsorizate care in vitor apar in paginile de rezultate ale Google atunci cand termenii din interiorul anunturilor sunt cautati. De asemenea ai posibilitatea de a alege ce pret sa platesti atunci cand cineva da click pe unul din anunturile postate in campaniile tale de publicitate Adwords si nu numai.

Atunci cand un potential client introduce un termen de cautare, denumit si cuvant cheie, in motorul de cautare Google si acest termen se potriveste cu cuvintele cheie pe care le-ai ales pentru anunturile tale din campania Google Adwords, anuntul tau apare in partea dreapta a paginii de rezultate, in zona link-urilor sponsorizate. Daca o persoana decide sa dea click pe unul din anunturile tale aceasta este redirectionata catre website-ul tau, iar tu platesti o suma predeterminata pentru acel click primit. Cu cat mai multe persoane dau click pe anunturile tale, cu atat creste traficul catre site-ul tau si cu atat mai mult cresc sansele tale de a vinde produsele sau serviciile promovate cu ajutorul campaniei Google Adwords.

Avantaje: Targetarea clientilor este foarte precisa. Din punct de vedere demografic, cuvinte de cautare, buget maxim alocat pe zi.

Campania se face pe o perioada pre stabilita si spotul este activ in functie de preferinte. Campania poate incepe imediat, durata de activare a unei campanii de reclame fiind de circa 60 de minute dupa dovada platii sale.

Dezavantaje: Spotul publicitar este afisat doar cat timp campania Google Adwords este activa.

Cost: In functie de tarifele Google si ceilalti participanti la aceste campanii. Costul creste in functie de cat de uzitat este un cuvant si cat de mult s-a licitat pentru acesta, Google stabilind zilnic pretul acestuia, ca la bursa.  Astfel, in momentele de relaxare a pietei pentru un cuvant cheie, o campanie poate consuma intr-o luna 400 RON, iar in alta luna de licitare intensa sa consume acest credit intr-o saptamana.

In functie de preferintele dvs, o campanie google adwords se poate demara atat cu un buget de 400 RON cat si cu 1000 de RON sau mai mult.

Pret total: este format astfel : cost campanie + taxa implementare + comision administrare  + tva

Comision: Comisionul de administrare a campaniei dvs este de 15% din valoarea bugetului alocat.

Taxa implementare: Reflecta costurile pentru setarea unei campanii Google Adwords si este in valoare de 100 ron + tva

Plata: Plata acestor campanii se face anticipat inainte de inceperea campaniei pentru fiecare campanie de publicitate.

Nimeni nu poate garanta listarea intr-o pozitie TOP 10 in mai putin de 30 zile.

Nimeni nu poate garanta prima pozitie in cautarea unui cuvant intr-un motor de cautare.